Vydání výpisu údajů z Registru osob prostřednictvím CzechPOINT@home

ID Záznamu
m-2475
Datum zveřejnění
02.07.2013
Poslední aktualizace
19.11.2014

Základní informace k životní situaci

Systém základních registrů slouží k dosažení rychlejšího a spolehlivějšího poskytování služeb státní správy nejširší veřejnosti a umožňuje občanům a podnikatelským subjektům jednoduše a rychle komunikovat s úřady, státní správou a územní samosprávou.

Registr osob:

Obsahuje referenční údaje o právnických osobách, podnikajících fyzických osobách nebo orgánech veřejné moci.

Na základě vyplnění žádosti (formuláře) v rozhraní CzechPOINT@home a jejím následném zaslání prostřednictvím Informačního systému datových schránek, je vydán elektronický výpis údajů z Registru osob.

Výpis je automaticky zaslán do datové schránky žadatele jako datová zpráva určená do vlastních rukou.

Výpis obsahuje identifikaci žadatele. Dále obsahuje kompletní údaje o subjektu, které jsou vedeny v základních registrech.

Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žádost může podat:

  • žadatel, který má zřízenu schránku podnikající fyzické osoby,

  • žadatel, který je statutárním orgánem v datové schránce právnické osoby.

Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Postup podání žádosti o zřízení datové schránky je zveřejněn na webových stránkách Datových schránek.

Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Řešení životní situace se zahajuje vyplněním formuláře, který je zveřejněn na Portálu veřejné správy (v sekci CzechPOINT@home).

Na které instituci životní situaci řešit

V této životní situaci nedochází k přímé komunikaci žadatele s úřady státní správy. Žádost je podávána prostřednictvím webového formuláře.

Žádost lze podat také přímo na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT.

Jaké doklady je nutné mít s sebou

Při elektronickém způsobu zaslání žádosti žádné. Totožnost žadatele se ověřuje prostřednictvím přihlášení do datové schránky.

V případě podání žádosti na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT je třeba se prokázat občanským průkazem nebo cestovním pasem.

Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Vydání elektronického výpisu údajů z Registru osob prostřednictvím CzechPOINT@home není zpoplatněno.

Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Podaná žádost je vyřízena okamžitě, resp. v závislosti na dostupnosti registru.

Elektronická služba, kterou lze využít

Žádost se podává prostřednictvím formuláře, který je zveřejněn na Portálu veřejné správy (v sekci CzechPOINT@home).

Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Není možné podat opravný prostředek.

Nejčastější dotazy

Formulář chce po mně zadat přihlašovací jméno a heslo. Kde je získám?

Jedná se o přihlašovací údaje do datové schránky. Pokud nemáte dosud datovou schránku zřízenu, můžete o ni požádat podle postupu zveřejněného na webových stránkách Datových schránek.

Mám obavy zadávat do formuláře CzechPOINT@home své přihlašovací údaje do datové schránky. Je to bezpečné?

Ano. CzechPOINT@home je navržen tak, že ověření vašich přihlašovacích údajů do datové schránky probíhá v perimetru ISDS. CzechPOINT@home nepřichází s vašimi přihlašovacími údaji do styku.

Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo vnitra České republiky - Odbor eGovernmentu

Kontaktní osoba

Lenka Olivová, referent odboru eGovernmentu